Blogs & artikelen

Wil je meer kennis opdoen over thought leadership?

Lees dan onze blogs & artikelen.

Thought leader, vind de kern van jouw passie

Het moet in de jaren ’80 geweest zijn. Een piepjonge Steven Van Belleghem komt thuis uit school. In een klein keukentje achter de fotozaak van zijn ouders neemt hij met hen de dag door. Terwijl Steven vertelt over school, vertellen zijn ouders over hun klanten. Over de vragen die ze kregen. Over wat ze zouden … Lees meer

Leiders die verhalen vertellen

Leiders die verhalen vertellen

“Mijn directeur zei tegen me dat ik… eh… wat meer leiderschap moet laten zien.” Ik ben in gesprek met een vakinhoudelijke professional die al zijn hele werkende leven bij dezelfde grote detacheerder werkt. Aan zijn stem hoor ik dat hij het niet eens is met zijn directeur. “Ik laat genoeg leiderschap zien,” hoor ik hem … Lees meer

Mooi die purpose! Goed die visie! En zo draag je die uit.

Steeds meer B2B-organisaties maken de transitie naar een purpose-gedreven organisatie, hiermee wordt een hoger maatschappelijk doel nagestreefd. Misschien zet jouw organisatie zich ook in voor mens, milieu of maatschappij. Een goede stap! Wat je als marketing -of communicatiespecialist zal merken is dat je met marketing óók een transitie doormaakt. Het zal minder gaan over je … Lees meer

Kennisleider, word persoonlijk

“Moeten we dat nu wel doen? Die persoonlijke berichten delen.” Het is woensdagochtend. Een groot kantoor op de Amsterdamse Zuidas. Ik zit om de tafel met twee bestuurders van een zakelijke dienstverlener. We praten over medewerkers die persoonlijke berichten op hun eigen social media kanalen plaatsen. Het gaat overigens nog steeds over berichten in de … Lees meer

Thought leadership-content: waarom werkt het? [onderzoek Edelman en LinkedIn]

Mensen hebben een kortere aandachtspanne dan een goudvis, lees je regelmatig op nieuws -en marketingwebsites. Sommige marketeers namen dit nogal letterlijk. ‘Snackable content’, korte content die zonder moeite geconsumeerd kan worden, werd hip. De goudvis-uitspraak blijkt uit de lucht gegrepen, het beestje blijkt juist véél in zijn mars te hebben. Daarnaast er is wel dégelijk … Lees meer

Jij bent al iemand

Wij geloven in mensen met inhoud. Dat is ook precies de reden waarom we in een personal branding of thought leadership traject eerst – met een coach – kijken naar de binnenkant: naar de kernwaarden van je medewerkers, naar hun krachten en hun uitdagingen. Pas daarna kijken we naar de buitenkant: naar de doelgroep en naar de beste manier … Lees meer

Ook in B2B draait social om mensen: wat kun je verbeteren? [onderzoek]

Marketing- en communicatieafdelingen zetten hun socials veelvuldig in. Toch laten vooral B2B-organisaties potentie liggen, en dan met name op het ‘social’ gedeelte van ‘social media’. Uit recent onderzoek blijkt namelijk dat een bredere inzet van social media, bijvoorbeeld in een employee advocacy-traject, impact heeft op de relatie met klanten, en ook de betrokkenheid van medewerkers vergroot.

Employee advocacy is meer dan content delen

Employee Advocacy stopt niet bij het delen van content. De volgende stappen zijn het cureren en creëren van content. Een te grote inspanning voor een medewerker? Dat valt best mee.

Influencers? In 7 stappen een strategie voor B2C & B2B

De populariteit van influencer marketing neemt toe. Hoe ga je ermee aan de slag? Aan de hand van zeven stappen en het influencer model vertelt Stéphan hoe je met inzet van de werknemers van je organisatie planmatig een influencer-strategie kunt implementeren.

Zo vermijd je valkuilen bij de inzet van medewerkers

Jochem legt uit waarom zakelijke inzet van social media logisch is voor een B2B-bedrijf. Maar waarom zijn er dan nog steeds relatief weinig organisaties die hier succesvol gebruik van weten te maken?

Verpakking vs. Inhoud: hoe de aandacht van B2B-marketeers langzaam verschuift

Het gaat niet om de verpakking, maar om de inhoud. Die is absoluut minder sexy, een stuk moeilijker te doorgronden en veel minder gemakkelijk aan te passen. 

Als technologie mensen echt zou helpen (bij marketing en sales)

Het heeft alleen zin om bepaalde handelingen aan iemand te leren wanneer het achterliggende proces duidelijk.