Ons verhaal

2012

"Zomer 2012. Het is warm. We (Stéphan en Jochem) ontmoeten elkaar op een terras in de hoofdstad. We werken allebei op de marketing- / communicatie-afdeling van een grote corporate. Hoewel dat een wereld van gelikte boodschappen is, vinden we elkaar vooral in iets anders: onze voorliefde voor vakinhoudelijke professionals. Mensen die écht iets te vertellen hebben."

Jochem: "In 2013 neem ik afscheid van 'mijn corporate'. Een vast dienstverband bij Deloitte wissel ik in voor een bestaan als zelfstandig adviseur. De liefde voor kennisintensieve B2B-organisaties blijft, want ik ga aan de slag bij advocatenkantoren als Loyens & Loeff, De Brauw en Dentons. Ook werk ik voor advieskantoren, zoals EY en Berenschot."

2013

2013

Jochem: "In 2013 neem ik afscheid van 'mijn corporate'. Een vast dienstverband bij Deloitte wissel ik in voor een bestaan als zelfstandig adviseur. De liefde voor kennisintensieve B2B-organisaties blijft, want ik ga aan de slag bij advocatenkantoren als Loyens & Loeff, De Brauw en Dentons. Ook werk ik voor advieskantoren, zoals EY en Berenschot."

2016

Stéphan: "Ik heb een mooie tijd achter de rug bij Microsoft, waar ik de rol als digital manager vervulde. Ook coachte ik directeuren in hun online profilering. Eind 2016 verlaat ik Microsoft en kies ook voor een zelfstandige adviseursfunctie. Op de scheidslijn van digitaal en de mens. Ik werk onder andere voor ABN AMRO, CGI, Eneco en DSM. Ook klim ik in de pen en schrijf en publiceer het boek 'Medewerkers als online ambassadeurs'. Daarnaast onderwijs ik andere marketing- en communicatieprofessionals via Frankwatching en HAN University of Applied Sciences ."

"Eind 2019 bundelen we onze krachten. Onze motivatie en visie zijn namelijk vrijwel gelijk. Vanuit het geloof dat mensen zakendoen met mensen wordt People Centered Growth geboren.

We weten inmiddels dat organisaties de kracht van hun medewerkers veel vaker en beter kunnen benutten. Dit kan door medewerkers te leren om zelfstandig hun eigen verhalen naar buiten te brengen. Verhalen die richting geven. Die de doelgroep aanspreken. Die soms het randje opzoeken. Die anders zijn dan de verhalen van anderen. En die vanuit de vakinhoudelijke professionals zelf komen."

2019

2019

"Eind 2019 bundelen we onze krachten. Onze motivatie en visie zijn namelijk vrijwel gelijk. Vanuit het geloof dat mensen zakendoen met mensen wordt People Centered Growth geboren.

We weten inmiddels dat organisaties de kracht van hun medewerkers veel vaker en beter kunnen benutten. Dit kan door medewerkers te leren om zelfstandig hun eigen verhalen naar buiten te brengen. Verhalen die richting geven. Die de doelgroep aanspreken. Die soms het randje opzoeken. Die anders zijn dan de verhalen van anderen. En die vanuit de vakinhoudelijke professionals zelf komen."

2020

2020

"Na een paar maanden gefocust werken is onze propositie klaar. We kunnen niet wachten om de markt te bestormen. En dan... COVID-19. Iedere organisatie trekt aan de rem. Het is een onzekere wereld.

De propositie, gebaseerd op 20 jaar gezamenlijke ervaringen en best practices, wordt niet afgenomen. De verleiding is groot om weer interimklussen op te pakken en workshops te gaan geven."

"In plaats daarvan houden we voet bij stuk. We schaven hard aan onze propositie en buffelen door. Het geloof in ons aanbod is groot. Dan worden we beloond. Er dient zich een prachtige klant aan. Daarna volgt vlot een tweede. People Centered Growth is nu écht een feit.

De eerste thought leaders worden opgeleid en begeleid!"

2021

2021

"In plaats daarvan houden we voet bij stuk. We schaven hard aan onze propositie en buffelen door. Het geloof in ons aanbod is groot. Dan worden we beloond. Er dient zich een prachtige klant aan. Daarna volgt vlot een tweede. People Centered Growth is nu écht een feit.

De eerste thought leaders worden opgeleid en begeleid!"

Even voorstellen

Jochem Koole

Jochem Koole - Sinds 2013 werk ik als zelfstandig adviseur voor klanten als Berenschot, Dentons, EY, Heembouw, Loyens & Loeff, Railpro en Siemens Healthineers. Daarvoor was ik marketeer, projectmanager bij online bureaus en social business consultant bij Deloitte.

In 2019 verruilde ik - met pijn in mijn hart - de hoofdstad voor de hofstad. Ik schiet graag plaatjes en kan niet wachten tot we weer mogen reizen.

Heb je mijn blogartikelen al gelezen?

Stéphan Lam - Ik ben online strateeg en auteur van het boek ‘Medewerkers als Online Ambassadeurs’. Sinds 2017 ben ik zelfstandig strateeg voor o.a. ABN AMRO, CGI, Eneco, NS en DSM. Ook ben ik trainer bij Frankwatching en geef ik college bij HAN University of Applied Sciences. Daarvoor was ik werkzaam bij Microsoft Nederland als digital manager.

Ik ben Rotterdammer, ik schrijf als hobby filmscenario's, ik fotografeer en basketbal graag. Bijna wekelijks deel ik artikelen over online media in mijn nieuwsbrief #voorjougelezen.

Hier lees je al onze blogs.

Stéphan Lam
Stéphan Lam

Stéphan Lam - Ik ben online strateeg en auteur van het boek ‘Medewerkers als Online Ambassadeurs’. Sinds 2017 ben ik zelfstandig strateeg voor o.a. ABN AMRO, CGI, Eneco, NS en DSM. Ook ben ik trainer bij Frankwatching en geef ik college bij HAN University of Applied Sciences. Daarvoor was ik werkzaam bij Microsoft Nederland als digital manager.

Ik ben Rotterdammer, ik schrijf als hobby filmscenario's, ik fotografeer en basketbal graag. Bijna wekelijks deel ik artikelen over online media in mijn nieuwsbrief #voorjougelezen.

Lees mijn blog "Ook in B2B draait social om mensen: wat kun je verbeteren?"Hier lees je al onze blogs.