Wat is thought Leadership?

Een thought leader of kennisleider is een autoriteit binnen een vakgebied.

Het kan een organisatie zijn, maar ook een individu. De organisatie McKinsey wordt bijvoorbeeld al sinds de jaren ’60 van de vorige eeuw gezien als een thought leader op het gebied van strategisch organisatieadvies. Een thought leader kan ook een persoon zijn. Zo is Seth Godin een thought leader op het gebied van marketing.

Thought leadership kun je niet claimen. Mckinsey en Seth Godin zeggen niet dat ze thought leader zijn. Wel laten ze voortdurend hun expertise zien. Zo publiceert McKinsey elke 3 maanden hun wereldbekende Quarterly. Godin schrijft dagelijks een kort stukje over marketing op zijn blog.

Thought leaders geven richting

Thought leaders geven richting

Om als autoriteit gezien te worden heb je een unieke visie nodig: een heldere, eigen visie op de toekomst die beklijft, triggert en de doelgroep richting geeft.

Het maken van een unieke visie staat centraal in onze aanpak.

Wij leren leiders op een hele praktische manier om zo’n visie onder woorden te brengen. Zodat ze hun doelgroep richting kunnen geven.

Thought leaders brengen mensen in beweging

Thought leaders brengen mensen in beweging

Thought leaders geven niet alleen richting. Ze brengen mensen ook in beweging. Dat doen ze met behulp van deelverhalen. De unieke visie fungeert als kapstok waar deelverhalen aan worden opgehangen.

Deelverhalen zijn opzichzelfstaande verhalen waarmee je mensen een klein stapje dichter bij je visie brengt. Stap voor stap verander je wat iemand weet, vindt, voelt, denkt of doet.

De vorm van een deelverhaal kan iedere keer anders zijn. Het kan een opiniestuk in de krant zijn, een blogartikel op een eigen website, een video op YouTube, een presentatie tijdens een congres of een draadje op Twitter.

Thought leaders realiseren verandering

Thought leaders realiseren verandering

Door mensen steeds kleine stapjes te laten zetten, realiseren thought leaders uiteindelijk een grote verandering.

Thought Leaders geven richting met hun visie. Door consistent en gepassioneerd hun verhaal te delen, brengen ze mensen tot nieuwe inzichten. Zo realiseert een thought leader stap voor stap verandering en wordt hij of zij een autoriteit. Binnen een vakgebied of op een relevant thema.

Door hun unieke visie te delen geven thought leaders richting in de markt en brengen ze anderen in beweging.

Met thought leadership

vertel je verhalen die blijven hangen

Thought Leaders vertellen aansprekende verhalen: inhoudelijk sterk, in lijn met overkoepelende doelstellingen en voldoende prikkelend.

geef je visie & richting

Thought leaders lopen voorop en hebben een duidelijke visie. Met hun verhalen geven ze richting, bieden ze houvast en weten ze de doelgroep aan zich te binden.

ben je top-of-mind

Thought leaders worden herkend en erkend als autoriteit op relevante thema's en onderwerpen. Ze zijn de 'go-to' personen op hun kennisgebied.